​Vil du gerne igang

- med en af de tre

- maleruddanelser.​

​Så har vi tre gode uddannelsesforslag til dig, og vores OK overenskomst sikrer dig fra din første dag i praktik eller i praktikcentret. I praktikvirksomheden er du garanteret vores aftalte løn og lønstigninger under hele uddannelsen, fridage, kørselsgodtgørelse og pension mv.

I praktikcentrene følger du vores overenskomst i forhold til fridage, løn under sygdom mv. og selvfølgelig fuldt ud når du indgår en aftale med en praktikvirksomhed. Læs mere om vores uddannelser som Bygningsmaler, Skiltetekniker og Vognmaler samt vores lærlingelandsledelse.

​Bygningsmaleruddannelsen:

Bygningsmaleren behandler og maler murværk, træværk og metalflader. Andre opgaver er f.eks. opsætning af tapet og forskellige slags væv samt rådgivning om farver og materialer. Arbejdet foregår både indendørs og udendørs - året rundt.

Link: Bygningsmaler uddannelse

Skilteteknikeruddannelsen:

Som skiltetekniker er det vigtigt at have kunstneriske evner og et godt øje for farveefterligninger. Når speditøren eller vognmanden skal have sit navn eller en dekoration på lastbilen, eller når virksomheden skal have et iøjefaldende facadeskilt, er skilteteknikeren klar med selvklæbende transfers og computer-fremstillet skrift, blandt andet.

Link: Skiltetekniker uddannelsen.

Vognmaleruddannelsen:

Som vognmaler arbejder du fx på malerværksteder, hvor du reparerer skader efter biluheld. Det vil sige, du spartler ujævnheder ud, sliber spartelmasse og ridser, jævner, grunder og lakerer skaden for til sidst at forsegle og polere.

Link: Vognmaler uddannelsen​