Malerforbundets grundkurser for Tillidsvalgte (TR og AMR)

Kære tillidsvalgte.

​Du står med nogle spændende udfordringer efter dine kollegaer har valgt dig. Dem vil vi meget gerne hjælpe dig med at blive klædt på til at løfte.

Grundkurser for Tillidsvalgte (TR og AMR)

Kurset henvender sig til:

Tillidsvalgte bygningsmalere, autolakerere og skilteteknikere.

Hvorfor dette kursus?

Når du er tillids- eller arbejdsmiljørepræsentant er det ikke ensbetydende med, at du skal løse alle problemerne på din arbejdsplads alene. Grundkurset handler om hvordan du sikrer dig dine kollegers opbakning, og hvordan du kan tage arbejdspladsens udfordringer op, i fællesskab med dine kolleger. På kurset vil vi arbejde med, hvordan du involverer dine kollegaer, så du har opbakning til forhandlinger og beslutninger.

Du møder andre malere, der står i samme situation som dig. Det giver dig mulighed for at få et stærkt netværk og dele erfaringer med andre i samme båd.

Grundkursets varighed:

Du er på skolebænken i 2 x 1 uge med ca. 5 ugers mellemrum. Det betyder, at du er færdig med grundkurset indenfor max. 2 måneder.

Du kommer til at arbejde med:

·​Den danske model

·​Det fagretlige system

·​Relevante overenskomstområder og lokalaftaler

·​Klubarbejdet på arbejdspladsen

·​Planlægning og afholdelse af møder

·​Tale- og forhandlingsteknik

·​Den svære samtale på arbejdspladsen

·​Din rolle som Tillidsvalgt. Dine rettigheder og pligter.

Undervisningsform:
Vi tager udgangspunkt i de udfordringer og problemer, som du står med på arbejdspladsen. Undervisningen veksler mellem underviseroplæg, projekter og opgaver der løses individuelt eller i grupper.

Hvor og hvornår:

Grundkurserne ligger tidligt forår og sent efterår. De afholdes enten på Smålandshavet (Karrebæksminde, Sjælland) eller på Langsøhus (Silkeborg, Jylland). Spørg i din afdeling hvor og hvornår der afholdes et grundkursus.

​​​

Kontakt din lokale afdeling for mere information HER

Malerforbundet